dennisida

Alla inlägg under december 2012

Av Ida Karlsson - 31 december 2012 22:43

              Tack för 2012 underbara blogg <3

sista inlägget 2012! Detta har varit det bästa året någonsin! Tack kära vänner, familj och underbara ponnys!
BIG LOVE
Puss Idaaaa
                                           

Av Ida Karlsson - 21 december 2012 08:59

         

Av Ida Karlsson - 21 december 2012 08:15

Fick en fråga om varför jag bytte skola från Vansta tilll Sunnerby och vad som va för och nackdelar med det så här kommer svartet:
Från F-5 gick jag i världens bästa klass! Men när vi skulle börja i 6an så skulle vi splitras så 3 5or skulle bli 3 nya 6or och ingen vartnöjd med det, men men vi kunnde inte göra något! Så alla önska max 5 personer som man vill gå i samma klass som. Så jag önska och gick och vänt på dom nya klasslistorna typ halva sommarlovet och samtidigt som allt detta hände lärde jag känna mina underbara vänner Alice och Amanda så typ hela sommar lovet vajag med dom och dom gick i sunnerby. Men sen kom klasslistorna och jag blev så fruktansvärt ledsen, skulle få en lärare som jag aldrig ens hört talas om och min nya klass vart jag inte heller så jäkla nöjd med.. Min bästa vänner Ida och Mathilda kom nämligen inte ens i samma klass som mig och fick bara gå med en ända som jag önskat!

och att jag inte fick gå med mina vänner gjorde så min värld rasa ihop! Men jag bet ihop och tänkte att det blir som det blir.. men då såg vi en anons itiningen om att sunnerbyskolan hade en ny ridprofil så vi skicka in en ansökan att jag ville börja! och efter någon vecka fick vi svar att jag gärna ickbörja så jg önskade att få börja i 6B för där gick Alice, Amanda och Ronja. men självklart fick jag inte det så då börja jag i 6A och enu en gång ingen som jag kände! Men jag kom ditt och trivdes kanon jag älskade in nya klass hade kanske inte såmycket tjej kompisar i den klassen man jag hade och har fortfarande i andra klassen! men jag fick bra killkompisar :)
Och idag i 7an har jag det så bra jag älskar min fina klass.

Men det bra med att byta klass va att jag kännde mig väldigt välkommen varje dag i Sunnerby och min vänner är otroliga jag fick träffa Linda i sunnerby och komma nära Alice, Amanda och Ronja. jag träffade Tess också!

jag har också kommit nära mina äldre vänner som Johanna Lina och Nicole och Tove så klart men hon har alltid varit mig väldigt nära hjärtat!
Love <3

det som inte var lika kul var att jag har tappat ganska så mycket kontakt med Ida och Mathilda men som alla vet starkvänskap kan inte brytas up så ovadsett hur lite vi träffas och så är vi alltid lika tajta som vi altid varit och har lika kul när vi ses big love <3
// Ida :)
     

Av Ida Karlsson - 17 december 2012 17:57

OMG!!
Idag gick jag på dom sista lektionen har gjort dom sisita proven och lämmnat in dom sista läxorna för denna termin!
Och det är AS skönt !!!!!!
Smällde igen skåpet idag och visste då att jag ínte skulle behöva öppna det på 3 veckor :DD
Såå aa puss och hej från en väldigt glad tjej
 

Av Ida Karlsson - 15 december 2012 16:53

Hej bloggen min!
Har frågestund nu, så kommentera en fråga eller flera så svarar jag på alla. Frågestunden avslutas på måndag!
Puss :)

 

Av Ida Karlsson - 7 december 2012 21:00

Hola!
Hemma har käkat tackos och nu sitter jag och kollar X faktor.

Jag och Tove åkte direkt från skolan idag och åkte till globen och kollade på genrepet för x faktor!!
Hahah så har redan sett allt en gång med det är bra en då :D
 
// Ida

Av Ida Karlsson - 6 december 2012 11:29

Hej!

Aa här är alla 40 frågor jag fick av en tjej, tänkte svara på dom i en vlogg men gick inte då jag tappat min kära IPhone :(

1. Hur gammal är dixi? Svar: Ca 2år

 2.Vad är Dixi för ras? Svar: Franskbulldog

3. Hur gammal är Dennis? Svar: 11år

 4.Vad är Dennis för ras? Svar: Korsnings ponny

5. Hur gammal är Scott? Svar: 7år

6. Vad är Scott för ras? Svar: Korsnings ponny

7. Hur gammal är Quattro(Stavning)? Svar: 9år

8. Vad är Quattro(stvaning) för ras? Svar: Korsnings ponny

9. Hur många rosetter har du vunnit? Svar: 41st

10. hur många rosetter har du vunnit med Dennis? Svar: 29st

11. Hur många rosetter har du vunnit med Scott? Svar: 9st

12. Hur många rosetter har du vunnit med Quattro(staavning)? Svar: 3st

13. Hur många rosetter har du där du kommit 1:a? Svar: 11st

14. Hur många rosetter har du där du kommit 2:a? Svar: 10st

15. Hur många rosetter har du där du kommit 3:a? Svar: 5st

16. Hur många rosetter har du där du kommit 4:a? Svar: 2st

17. Hur länge har du ridit? Svar: typ hela mitt liv

18. Hur många hästar har du haft? Svar: 3st helt egna

19. Vad heter alla dina hästar du haft? Svar: Dennis Scott Quattro

20. Vad är det högsta du någonsin hoppat? Svar: 120

21. Vilken häst har du hoppat högst med? Svar: Scott

22. Vilken nivå är den svåraste du tävlat? Svar: LB

23. Hur lång är du?  Svar: ca 160-165

24. Har du någon gång gjort dig riktigt illa när du ramlat av? Svar: nopp

25. Vad är det bästa med hästar? Svar: Attbara kunna få vara sig själv med dom och väerkligen känna sig hemma

26. Vad är det bästa med stallet? Svar: Våra hagar

27. Vilken häst var din första favorit häst? Svar: en ridskolehäst som hette Chadfas

28. Varför kallar ni Dennis för Dennis? Svar: har redan taggit det på bloggen en gång pallar inte göra det igen

29. Vad är Dennis ''riktiga'' namn? Svar: Hero

30. Vad är Scott's ''riktiga'' namn? Svar: Coltstown Dun Scott

31. Ungefär hur ofta tävlar du? Svar: Inte nu över jul men annars typ varje helg

 32. Vad är din favorit mat? Svar: spagetti och köttfärsås

33. Gillar du att städa ditt rum? Svar: haha nej

34. Vilken tävliga som du någonsin vart med i har legat längst bort? Svar: Halstavik

35. Varför började du blogga? Svar: Från början va det bara för att typ alla andra gjorde det och sen fortsatte jag för att det är grymt kul

36. Vad är det bästa med att blogga? Svar: Kunna dela med sig av mitt liv

37. Skulle du kunna lägga upp några bildbomber ibland på typ Dennnis, Scott & Quattro(stavning)? Svar: ABSOLUT!

38. Kan du filma någon gång när du tävlar men dina hästar? Svar: Filmar varje gång

39. Hur ofta är du inne på Facebook, Instagram, din blogg m.m? Svar: flera gånger varje dag, men just nu funkar ju inte min Iphone så blir inte Instagram så mycket just nu  

40. Följer du några bloggar? Svar: nej


Så nu hoppas jag att du svara på alla frågor! :D


TACK FÖR ALLA FINA FRÅGOR, OCH BILDBOMBERNA KOMMER!




Presentation


Hej!
Nu har du kommit till en hästblogg kan jag lova dig, hoppas det inte va sista gången du kollade in!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad kan jag förbättra på min blogg?
 Blogga mer!
 Blogga inte bara om hästarna
 Skriv längre inlägg
 Skriv kortare inlägg
 Mer bilder
 Bloggtävlingar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ida Karlsson


Ovido - Quiz & Flashcards